Szukasz nowych rozwiązań do promocji swojej firmy? Postaw na influencer marketing, czyli współpracę ze znanymi i lubianymi osobistościami wirtualnego świata. Na co zwrócić uwagę omawiając szczegóły i w jakich obszarach ta współpraca jest efektywna?
Autorytet w sieci
Czasy radiowych i telewizyjnych autorytetów odchodzą w przeszłość. To dlatego w ostatnich latach tak wielką popularnością cieszy się influencer marketing. Tzw. ekspert z sieci – youtuber, bloger lub vloger ma opinię “swojaka”. Jeśli coś promuje, zwykle jest do tego produktu przekonany. W promocję wkłada bowiem swój autorytet, potwierdzony w licznych lajkach. Po jakie środki warto sięgać w ramach współpracy?
- Wspólna kampania marki i influencera. Jeśli chcesz, by wyglądała autentycznie, daj blogerowi lub youtuberowi realny wpływ na narrację i warstwę wizualną. Blogerzy są kreatywni, więc mogą stworzyć niebanalną otoczkę dla kampanii.
- Wspólny produkt, linia artykułów lub cała kolekcja. Warto oddać część swojej oferty na określony czas. Przy okazji możesz pokazać swoją firmę od kuchni.
- Ambasador na lata. Influencer marketing to krótkie kampanie, lub długotrwała współpraca. Ważne, by „człowiek z sieci” nie przyćmił produktu, który promuje. Przy kampaniach na kilka lat jest pewne ryzyko. Jeśli influencer zaliczy kryzys wizerunkowy, może za sobą pociągnąć markę, którą promuje.
- Live z influencerem zawsze cieszy się popularnością. Zorganizuj takie spotkanie w ramach promocji konkretnych produktów. Wybierz kilka, w ten sposób uczestnicy transmisji łatwiej je zapamiętają. Dobrym pomysłem jest włączenie opcji zadawania pytań. Dzięki temu każdy może wejść w interakcję z ulubionym twórcą z sieci.
- Blog w innej odsłonie. Influencer marketing w takiej formie to lepsze zasięgi. Blogerzy w ramach takiej współpracy rozmawiają z zaproszonymi ekspertami na konkretny temat.
- Podcasty z gośćmi lub bez. W studio lub plenerze. Marka, która sięga po takie narzędzie, może przy okazji polecać swoim klientom kody rabatowe na zakupy.
- Spotkania z blogerami, eventy, wydarzenia specjalne to formy promocji, które zakłóciła pandemia. Warto po nie sięgać, ponieważ angażują spore grono odbiorców. Odzież sportową można promować przy okazji zajęć z jogą, a akcesoria dla psów na spotkaniu w schronisku dla zwierząt.
- Social media w rękach influencera. Jeśli twoja firma ma całkowite zaufanie do influencera, powierzcie mu np. prace nad kontem na Instagramie. Może na nim publikować swoje treści, prowadzić transmisję live, czy też sesje Q&A. Warto takie działania zapisywać w wyróżnionych stories po to, aby zainteresowani mogli je z łatwością odnaleźć.
Influencer marketing to zjawisko stosunkowo młode, ale dynamiczne. Eksperci z wirtualnego świata dla przeciętnego internauty wydają się bardziej wiarygodni. Warto wykorzystać potencjał tego kanału promocji, zarówno w przypadku młodej marki, jak i tej o ugruntowanej pozycji na rynku.
Najnowsze komentarze