8 pomysłów na współpracę z influencerem

Szukasz nowych rozwiązań do promocji swojej firmy? Postaw na influencer marketing, czyli współpracę ze znanymi i lubianymi osobistościami wirtualnego świata. Na co zwrócić uwagę omawiając szczegóły i w jakich obszarach ta współpraca jest efektywna?

Autorytet w sieci

Czasy radiowych i telewizyjnych autorytetów odchodzą w przeszłość. To dlatego w ostatnich latach tak wielką popularnością cieszy się influencer marketing. Tzw. ekspert z sieci – youtuber, bloger lub vloger ma opinię “swojaka”. Jeśli coś promuje, zwykle jest do tego produktu przekonany. W promocję wkłada bowiem swój autorytet, potwierdzony w licznych lajkach. Po jakie środki warto sięgać w ramach współpracy?

  1. Wspólna kampania marki i influencera. Jeśli chcesz, by wyglądała autentycznie, daj blogerowi lub youtuberowi realny wpływ na narrację i warstwę wizualną. Blogerzy są kreatywni, więc mogą stworzyć niebanalną otoczkę dla kampanii.  
  2. Wspólny produkt, linia artykułów lub cała kolekcja. Warto oddać część swojej oferty na określony czas. Przy okazji możesz pokazać swoją firmę od kuchni.
  3. Ambasador na lata. Influencer marketing to krótkie kampanie, lub długotrwała współpraca. Ważne, by „człowiek z sieci” nie przyćmił produktu, który promuje. Przy kampaniach na kilka lat jest pewne ryzyko. Jeśli influencer zaliczy kryzys wizerunkowy, może za sobą pociągnąć markę, którą promuje.
  4. Live z influencerem zawsze cieszy się popularnością. Zorganizuj takie spotkanie w ramach promocji konkretnych produktów. Wybierz kilka, w ten sposób uczestnicy transmisji łatwiej je zapamiętają. Dobrym pomysłem jest włączenie opcji zadawania pytań. Dzięki temu każdy może wejść w interakcję z ulubionym twórcą z sieci.
  5. Blog w innej odsłonie. Influencer marketing w takiej formie to lepsze zasięgi. Blogerzy w ramach takiej współpracy rozmawiają z zaproszonymi ekspertami na konkretny temat.
  6. Podcasty z gośćmi lub bez. W studio lub plenerze. Marka, która sięga po takie narzędzie, może przy okazji polecać swoim klientom kody rabatowe na zakupy.
  7. Spotkania z blogerami, eventy, wydarzenia specjalne to formy promocji, które zakłóciła pandemia. Warto po nie sięgać, ponieważ angażują spore grono odbiorców. Odzież sportową można promować przy okazji zajęć z jogą, a akcesoria dla psów na spotkaniu w schronisku dla zwierząt.
  8. Social media w rękach influencera. Jeśli twoja firma ma całkowite zaufanie do influencera, powierzcie mu np. prace nad kontem na Instagramie. Może na nim publikować swoje treści, prowadzić transmisję live, czy też sesje Q&A. Warto takie działania zapisywać w wyróżnionych stories po to, aby zainteresowani mogli je z łatwością odnaleźć.

Influencer marketing to zjawisko stosunkowo młode, ale dynamiczne. Eksperci z wirtualnego świata dla przeciętnego internauty wydają się bardziej wiarygodni. Warto wykorzystać potencjał tego kanału promocji, zarówno w przypadku młodej marki, jak i tej o ugruntowanej pozycji na rynku.

About the Author

You may also like these