Wśród najbardziej uniwersalnych maszyn rolniczych trudno jest spotkać ciągnik podobny do Ursusa C 360. Traktor produkowany do połowy lat 90 poprzedniego wieku nadal ma wielu zwolenników. Popularna “60” kryje czterocylindrowy silnik wysokoprężny wykorzystujący 52 konie mechaniczne. Wybierany przez rolników z powodu dużej elastyczności pracy i dużych możliwości samodzielnej naprawy. Nie wymaga zaawansowanych interwencji mechanika. Czy naprawa silnika C 360 jest droga?
Zalety używania ciągnika Ursus C 360
Następca Ursusa C 355 to ulepszona konstrukcja do używania na glebach ciężkich o zwięzłej strukturze. Świetnie radzi sobie zarówno z podczepianymi, jak i zawieszanymi maszynami oraz napędzanym za pomocą WOM-u. Prostota obsługi, brak wysokich kwalifikacji do naprawiania maszyny czy w końcu serwis na miejscu to tylko kilka zalet tego ciągnika. Maszyna jest także sprawdzona w ekstremalnych warunkach zimowych i radzi sobie w różnych zakresach temperatur. Odpowiada za to silnik C 360, który można uruchomić przy bardzo niskich temperaturach dzięki grzałkom silnika. Dobre wrażenie robią także parametry tej części maszyny:
- prędkość obrotowa na luzie: 550 obr/min,
- prędkość obrotów silnika: 2200 obr/min,
- zużycie paliwa wg mocy: 190 g/KWh,
- ciężar silnika: 370 kg,
- max. moment obrotowy 137,43 Nm.
Silnik jest chłodzony cieczą, używa bezpośredniego wtrysku paliwa i posiada górny układ zaworów. Pracuje bardzo ekonomicznie na niewielkich obrotach nie spalając dużej ilości materiałów napędowych.
Które z części silnika C 360 ulegają awariom? Koszt naprawy
W wyniku intensywnej eksploatacji można uszkodzić nawet najbardziej wytrzymały silnik C 360. Czasem dochodzi do zerwania korbowodu i uszkodzenia korpusu. Regeneracja polega na umieszczeniu wstawki w dziurawe miejsce i jej obszyciu. Silniki mogą również pękać w miejscach za pompą paliwową lub pomiędzy tulejami. Pęknięte bloki są uszczelniane, a pęknięcia można zawsze usunąć, jeśli nie są zbyt poważne. Po sprawdzeniu różnych informacji na temat kosztu naprawy można go szacować na kwotę od 600 – 2000 zł. Zależy to głównie od zakresu wykonywanych prac remontowych. W przypadku, gdy następuje zrzucenie wału i czyszczenie bloków silnika, naprawa jest o wiele droższa. Silnik C 360wymaga często wielu zabiegów, aby działać w pełni sprawnie. Należą do nich:
- szlifowanie wału korbowego,
- osiowanie bloku silnika,
- zalanie silnika olejem,
- remont sekcji pompy wtryskowej,
- dobieranie kompletów klawiatury,
- naprawa głowic,
- wymiana korbowodów lub pompy olejowej.
Często mechanicy zapewniają możliwości montażu silnika po regeneracji u klienta. Dają również gwarancję bezawaryjnej pracy silnika przez określony czas – np. na pół roku.
Jakie części są najczęściej wymieniane w silnikach C 360?
Każdy silnik C 360 posiada zestaw części, które ulegają szybszemu zużyciu. Należy je wymieniać podczas każdorazowego remontu. W tym przypadku są to:
- panewki korbowodowe, główne oraz półpierścienie,
- uszczelki silnika – popularne simmeringi,
- paski klinowe,
- filtry oleju
- filtry paliwa.
Tanie części do silników C 360 można kupić w internetowych sklepach rolniczych.
Najnowsze komentarze